sportsBAR
O'Learys Hemsedal
Reduserte kostnader, økte inntekter og mer fornøyd personal – samtidig som kundene får en bedre opplevelse
ordr er helt strålende og veldig enkelt å jobbe med.
– Roger Skorpen, Restaurantsjef
Intro
O'Learys tilbyr en unik sosial atmosfære med hyggelige mennesker, god mat og drikke, samt sport på tv. Da de åpnet i 1988 var de den første amerikanske sportsbaren i Sverige. Siden den gang har de utvidet med flere franchiser, både i og utenfor Norden.

O'Learys Hemsedal tok kontakt med ordr i 2020 da covid-19 førte til en rekke begrensninger. Løsningen som ble tatt i bruk overgikk alle forventninger og ga en økning i salg, økt personaltilfredshet og en mer effektiv drift.

Bakgrunn
Da covid-19 rammet Norge i mars 2020 og smittekontroll ble en nødvendig prioritet, ble ordr løsningen som gjorde at O'Learys kunne fortsette driften og overholde nye regler. Flere vesentlige endringer krevdes, deriblant fjerning av alle barstoler og krav om bestilling fra bord. O'Learys så derfor etter et system som ville gjøre ting enkelt og effektivt for ansatte og kunder.

Resultater
Med ordr har O'Learys fått en mer effektiv drift, mer tilfredse ansatte, økt salg, enklere prosesser og reduserte driftskostnader. Gjennomsnittlig størrelse per ordre har økt, og med ordr selges nå flere varer per time. Gjestene er fornøyde med at de ikke lenger må forlate plassen sin midt i en kamp for å stille seg i kø ved baren. Nå bestiller de enkelt med mobilen på bordet. Personalet er også positivt overrasket over å se en økning i tips når kunder bestiller og betaler via ordr.

Nå går 95% av O'Learys sine ordre gjennom ordrs plattform – og de er klare for å ta i bruk mer av hva ordr kan tilby, som servitørløsningen, for å stadig forenkle og optimalisere driften.

Effekt
  • Markant økning i salg av småretter som dip og sauser

  • Anslår 30% mer i tips i løpet av en kveld ved bruk av ordr

  • Rundt 1-3 flere solgte enheter per kunde gjennom ordr
4.51

Gjennomsnittlig O'Learys Hemsedal
kundevurdering av ordr

Les mer og se hvilket alternativ som passer for din bedrift
Made on
Tilda